De moment per l'actualitat del tema, en penjem la versió en castellà , més endavant penjarem també la versió en català .
...
|
Publiquem el primer quadern de la col·lecció virtual
10/02/2012
Amb la idea de poder donar sortida a reflexions que creiem interessants, anirem publicant quaderns dins una nova col·lecció virtual que de mica en mica anirà prenent forma. Comencem amb un quadern de Joan Coscubiela i Eduardo Rojo. "Las reformas laborales en España, del pasado al presente. ¿Que podemos aprender?"
De moment per l'actualitat del tema, en penjem la versió en castellà , més endavant penjarem també la versió en català . ... |
|
"El naufragi de l'esquerra" (CJ) i "Acompanyar, servei d’Església" (EIDES)
30/01/2012
Acabem de publicar dos nous quaderns que ja sĂłn accessibles a la plana web.
Per una banda el nĂşmero 177 de la col·lecciĂł CJ, "El naufragi de l'esquerra" de J.I. Gonzáles Faus. Una crĂtica a l'abandonament progressiu d'una identitat d’esquerra econòmica basada en la justĂcia i la igualtat. Per altra banda el nĂşmero 64 de la col·lecciĂł EIDES "Acompanyar,... |
|
El FSCat convoca la ciutadania a una manifestaciĂł el dissabte 28 de gener.
24/01/2012
Ens trobem en un moment de greu crisi del sistema, conseqüència de la cobdĂcia de banquers i grans empresaris i del malbaratament dels recursos pĂşblics -salvant bancs i fent obres faraòniques...- que ha mostrat la cara mĂ©s ferotge del capitalisme neoliberal i de la globalitzaciĂł. La crisi econòmica ha mostrat l'estat del benestar precari en el que vivim, una manca de llibertats democrĂ tiques i una societat fortament desigual que va camĂ de la fractura social.
Mentre que a Davos, al Forum Economic Mundial, els més rics es reuneixen per consolidar el neo-liberalisme, a Catalunya més... |
|
Acte organitzat per la Plataforma d'Entitats Cristianes amb els Immigrants
18/01/2012
Què són els Centres d'Internament d'Estrangers i què hi està passant. El cas dels centres d'Aluche (Madrid) i de la Zona Franca (Barcelona)
Comptarem amb la presència de Cristina Manzanedo, advocada de Pueblos Unidos (Madrid), redactora del document 'Miradas tras las rejas' sobre el CIE d'Aluche, i amb Cristina Fernández, membre de l'Observatori del Sistema Penal i els Drets Humans de la UB coneixedora de la realitat del CIE de la Zona Franca. La Plataforma d'Entitats Cristianes amb els Immigrants... |
|
Inscripcions obertes i participació de CJ al Fòrum
05/01/2012
Aquest any es celebra el II Fòrum Català de Teologia i Alliberament. Serà els dies 21 i 22 de gener a l'Escola Pia del carrer Diputació, n 277 de Barcelona.
Cristianisme i JustĂcia hi participa organitzant tres tallers: - "El diĂ leg islamo-cristiĂ " a cĂ rrec de Jaume Flaquer sj. - "Reconstruir la justĂcia" guiat per Ă“scar Mateos - "Espiritualitat bĂblica i compromĂs per la justĂcia" amb Xavier Alegre sj. Us convidem als tallers i a... |
|
ReflexiĂł de final d'any de Cristianisme i JustĂcia
28/12/2011
«Noves cruĂŻlles, nous signes d’esperança.» Aquest Ă©s el tĂtol de la reflexiĂł de final d’any que hem elaborat des de Cristianisme i JustĂcia. En el text fem referència tant als punts que considerem mĂ©s preocupants de l’actual situaciĂł econòmica i social com alguns signes d’esperança que ens podrien ajudar a superar aquest difĂcil moment. Davant el risc d’anar vers un “escenari de mĂ©s pobresa i desigualtat”, es fa necessĂ ria la recerca de formes d’organitzaciĂł social mĂ©s justes.
|
|
“Déu s’ha fet humà perquè aprenguem a humanitzar-nos divinament”
22/12/2011
Benvolguts/des Encara que en aparença la grisor i la incertesa dominin els temps que ens ha tocat viure, els temps que corren sĂłn precisament temps de grans desigs. Aquests sĂłn els que intentem conrear modestament des de CJ, i sĂłn tambĂ© els que ara us volem fer arribar. Desigs d'una major justĂcia social, desigs d'una pau ben fonamentada, desigs d'una fraternitat autèntica capaç de superar tota mena de barreres... SĂłn desigs inassolibles individualment, i nomĂ©s en la mesura que els compartim aniran dibuixant un... |
|
Cap de setmana de pregà ria amb José I. González Faus i Gemma Juan Herranz
20/12/2011
Cristianisme i JustĂcia i La Cova de Manresa han organitzat un cap de setmana de recĂ©s amb el nou llibre "MĂstica i compromĂs per la justĂcia" publicat per CJ. Hi haurĂ estones d'exposiciĂł amb JosĂ© I. González Faus (jesuĂŻta) i Gemma Juan Herranz (carmelita descalça), molta estona de pregĂ ria personal, de silenci i de lectura i estones de pregĂ ria compartida.
El llibre suposa un doble toc d'atenciĂł: que la mĂstica sigui "d'ulls oberts" i ... |
|
Darrer "Paper" de CJ escrit per JesĂşs Renau
12/12/2011
L’ensenyament social de l’EsglĂ©sia ha estat des de sempre molt crĂtic amb determinats aspectes del sistema econòmic capitalista declaradament abusius i injustos. Cal recuperar aquest ensenyament moral precisament en un moment on la humanitzaciĂł de l’economia Ă©s del tot inajornable.
Aquest "Paper" escrit per JesĂşs Renau ha estat adjuntat amb el darrer Quadern CJ "Dones en peu de vetlla" de LucĂa RamĂłn. Podeu llegir el "Paper" fent clic... |
|
TindrĂ lloc els propers 21 i 22 de gener de 2012.
30/11/2011
Fa dos anys es va organitzar el primer Fòrum de Teologia i Alliberament català com una expressió del Fòrum Mundial que es ve organitzant des de fa uns quants anys. Com diu l'assemblea convocant:
"El Fòrum CatalĂ de Teologia i Alliberament (FCTiA) Ă©s un espai de trobada per a totes les persones convençudes que cal construir ponts i sinèrgies per a afavorir una vivència alliberadora de l'espiritualitat. El FCTiA Ă©s l'expressiĂł catalana dels Fòrums Mundials de Teologia i Alliberament, en el marc dels Fòrums Socials Mundials." Cristianisme i JustĂcia va participar en la seva... |